keskiviikko 11. heinäkuuta 2012

Minä

Niin, että hei vaan taas.
Olen siis Sweet Chérie -blogin kirjoittaja, 20 vuotias nuori nainen, joka vastikään muutti Helsinkiin.
Jos jotain yleistä elämästäni pitää kertoa, niin mainittakoon vaikka nämä:
Asun mieheni ja kahden koiramme kanssa ja parin vuoden päähän on suunnitteilla häät. Olen vielä toistaiseksi työtön, mutta toivottavasti en kauan. Rakastan lukemista ja siksi pistinkin pystyyn tämän blogin.


On todennänköistä, että päivityksiä ei aina tule edes kerran viikossa, kaikki tämä riippuu ihan täysin siitä, kuinka paljon minulla on aikaa käytettävissä lukemiseen. Toisinaan aikaa on enemmän, toisinaan taas huomattavasti vähemmän.

En tule ikinä tarttumaan kovinkaan paljon kirjojen tekniseen puoleen, vaan siihen, mitä ne saavat minut tuntemaan ja ajattelemaan. Olen ollut kunnon kirjahiiri-lukutoukka pienestä pitäen ja lukeminen on aina ollut tapa päästä karkuun. Jos kirja on hyvä, pystyn hukuttamaan itseni siihen täysin, enkä reagoi ulkomaailmaan (ja tätäkös mieheni arvostaa...) Olenkin aina ollut sitä mieltä, että se, joka väittää lukemisen olevan tylsää, tekee sen väärin. Mutta jokainen tavallaan, minä rakastan kirjoja.

Rakastan uusien, vielä täysin lukemattomien kirjojen tuoksua, kun taas toiset ovat ehdottomasti vanhojen opusten tuoksun puolella. Rakastan sitä, kuinka voin upota kirjaan ja unohtaa kaiken ympäriltäni, sitä, kuinka voin napata kirjan aurinkotuoliin mukaan ja antaa auringon paahtaa samalla, kun itse olen mielessäni jossain ihan muualla.


Ja jos totta puhutaan, olen pöytälaatikkokirjailija. Tällä hetkellä vaan on meneillään vuosien writer's block, jonka toivon vielä purkautuvan jotenkin. Blogin pitäminen tuskin hallaa tekee.

Vielä kerrottakoon, että lukemieni kirjojen genret vaihtelevat kausittain, välillä menevät täysin sekaisin. Harvemmin kuitenkaan luen fantasiakirjallisuutta (no Pottereita ei tietenkään lasketa), trillereita tai kauhua. Tällä hetkellä on menossa hieman kevemmän kirjallisuuden kausi, olen lukenut kirjahyllyni kaikki chick-lit kirjat kertaalleen taas läpi ja nyt odottelen kirjastosta varauksiani Sara Shepardin Pretty Little Liars -nuorten kirjasarjan osia. Mutta ei siis tarvitse pelätä, että kaikki kirjat tulevat näitä olemaan, listalla on vielä vaikka kuinka monia muita, jotka eivät ole ihan yhtä tyhjäpäisiä tai nuorille suunnattuja.

Toivottavasti viihdytte!

Kuvat: weit

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti